ΚΕΝΤΡΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

.................... ΠΟΡΕΙΑ ......................


ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

             ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ            

                            ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΕΑΠ                              

  ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΕΙ/ΑΤΕΙ ΚΑΙ ΚΟΛΛΕΓΙΩΝ


   www.oasep.gr   Εξειδικευμένο κέντρο ΠΟΡΕΙΑ   www.oeap.gr

Ρωτήστε μας για τα ευέλικτα υποστηρικτικά μας προγράμματα, που προσαρμόζονται στις δικές σας ανάγκες! τηλ 2110136761

ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών: Φτάνει πια, καταργήστε τον διαγωνισμό

Διανύουμε το περίφημο «μεταβατικό στάδιο» όπως το χαρακτήρισε η υπουργός παιδείας, διάρκειας δύο ετών, μέσα στο οποίο οι εκπαιδευτικοί θα εξακολουθούν να διορίζονται με το ισχύον νομικό καθεστώς. Η φετινή εμπειρία, βέβαια, έδειξε ότι το «μεταβατικό στάδιο» οδηγεί σε αδιοριστία και ανασφάλεια χιλιάδες εκπαιδευτικούς.

 

Δόθηκαν υποσχέσεις πως, όσοι ήταν διοριστέοι στον τελευταίο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, θα διοριστούν στο μεταβατικό αυτό στάδιο. Όμως, η δραματική μείωση των διορισμών, σε συνδυασμό με τη γενικότερη κυβερνητική πολιτική κατεύθυνση για συγχωνεύσεις σχολείων και κατάργηση οργανικών θέσεων καθιστά αμφίβολες τις όποιες υποσχέσεις έχουν δοθεί.

Περιμένοντας τον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, κάπου στο 2011 με 2012, η προετοιμασία των υποψήφιων εκπαιδευτικών γίνεται αντικείμενο εμπορίου, από τα αντίστοιχα φροντιστήρια, σε όλη την Ελλάδα.

Κάνοντας μια αναδρομή στους διαγωνισμούς των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ04 το 2004 (ενιαίος κλάδος),το 2006 (φυσικών) και το 2008 (φυσικών) προκύπτουν τα εξής ενδιαφέροντα στοιχεία.

Το 2004 δηλώσαν συμμετοχή 7.894 υποψήφιοι, συμμετείχαν 5.920 (περίπου), πέτυχαν 2.008 και διορίστηκαν 376 (18,7% διοριστέοι σε σχέση με τους επιτυχόντες).

Το 2006 δηλώσαν συμμετοχή 4.020 υποψήφιοι, συμμετείχαν 2.951(περίπου),πέτυχαν 1090 και διορίστηκαν 285 (26,1% διοριστέοι σε σχέση με τους επιτυχόντες).

Το 2008 δηλώσαν συμμετοχή 3.292 υποψήφιοι, συμμετείχαν 2.395 (περίπου),πέτυχαν 1.248 και διορίστηκαν 157 (12,6% διοριστέοι σε σχέση με τους επιτυχόντες).

Στον τελευταίο διαγωνισμό, σημειώθηκε η μικρότερη αναλογία διοριστέοι/επιτυχόντες διότι μειώθηκαν οι διορισμοί αλλά, αυξήθηκαν και οι επιτυχόντες. Προφανώς, τα φροντιστήρια για τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ (κάποιοι τα βαπτίζουν σεμιναριακά μαθήματα) θησαύρισαν. Τελικά, λύθηκε με το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, το πρόβλημα που δημιουργούσε, υποτίθεται, η επετηρίδα, σχετικά με την καθυστέρηση του μόνιμου διορισμού; Ασφαλώς όχι. Οι παραπάνω αριθμοί μιλούν από μόνοι τους.

Για παράδειγμα, κάθε χρόνο παίρνουν πτυχίο, στη χειρότερη περίπτωση, 600 φυσικοί. Φέτος με τον ΑΣΕΠ θα διορίζονταν 78 φυσικοί και τελικά διορίστηκαν 53. Οι υπόλοιποι θα περιμένουν την δεύτερη χρονιά, της μεταβατικής περιόδου. Τι άλλαξε λοιπόν ο ΑΣΕΠ; Καταργήθηκε η επετηρίδα και φτιάχτηκαν τρεις πίνακες. Και βέβαια, υπάρχει και ένας, άτυπος, τέταρτος πίνακας, που περιλαμβάνει όλους τους υπόλοιπους οι οποίοι δεν βρίσκονται σε κανέναν από τους παραπάνω τρεις.

Για να μπορέσει, λοιπόν, να διοριστεί κάποιος με ΑΣΕΠ, θα χρειαστεί να λάβει μέρος, κατά μέσο όρο, σε τέσσερις με πέντε διαγωνισμούς. Προφανώς, θα υπάρχουν και κάποιοι που δίνουν μία φορά και διορίζονται και κάποιοι άλλοι που δεν είναι ποτέ στους διοριστέους.

Τι άλλο έκανε ο ΑΣΕΠ; Δημιούργησε μια στρατιά συναδέλφων ωρομισθίων που δεν θεωρούνται άνεργοι, μόνο και μόνο, επειδή αμείβονται με 300 ευρώ το μήνα, που πληρώνονται δυο φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και που καλύπτουν ανάγκες, τόσο στο κανονικό πρόγραμμα, όσο και στα προγράμματα της ΠΔΣ μετακινούμενοι πολλές φορές, από τη μία πόλη στην άλλη, για να μαζέψουν ελάχιστα μόρια τα οποία θα είναι πλέον άχρηστα αν δεν έχουν «πιάσει» τη βάση στον ΑΣΕΠ.

Κατάστρεψε την αυτοπεποίθηση, την αξιοπρέπεια και την υπερηφάνεια χιλιάδων συναδέλφων, άσχετα αν τελικά διορίστηκαν ή όχι, χαρακτηριστικά απαραίτητα για κάθε άνθρωπο, πόσο μάλλον για κάποιον εκπαιδευτικό.

Έστειλε χιλιάδες ανθρώπους στα φροντιστήρια, ως φυσική συνέχεια του λυκείου και του πανεπιστημίου, οι οποίοι προσπάθησαν να εξασφαλίσουν ένα εισιτήριο για το όνειρό τους. Δεν είναι τυχαίο ότι, οι πρώτες δηλώσεις της υπουργού μετά την ανάληψη των καθηκόντων της, είχαν να κάνουν με την αναγγελία της πρόσληψης των εκπαιδευτικών μόνο μέσω ΑΣΕΠ. Με άλλα λόγια: τρέξτε να κάνετε φροντιστήρια για να περάσετε στον ΑΣΕΠ.

- Όμως με τον ΑΣΕΠ δεν προσλαμβάνονται οι καλύτεροι για να διδάξουν στα σχολεία;

Ειλικρινά, ποιος σοβαρός και λογικά σκεπτόμενος άνθρωπος πιστεύει πως, σε δύο τετράωρες εξετάσεις ξεχωρίζουν οι καλύτεροι; Τι σημαίνει καλύτερος και ποιος το καθορίζει; Μα, αν οι διορισμοί ήταν περισσότεροι, θα γίνονταν και οι καλύτεροι περισσότεροι. Δηλαδή, ο υπουργός ήξερε κάθε φορά, πόσοι είναι οι καλύτεροι και με βάση αυτό ανακοινώνει τον αριθμό των διοριστέων; Πόσο μάλλον που στον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ δεν θα έχουν προκηρυχτεί συγκεκριμένες θέσεις. Όλοι οι επιτυχόντες θα δημιουργούν έναν πίνακα και, ο εκάστοτε υπουργός παιδείας, θα ορίζει κάθε χρόνο πόσους χρειάζεται από τον πίνακα αυτόν.

Και, αν ο καλύτερος, μπει να διδάξει σε μια τάξη με 30 μαθητές, πόσο καλύτερος θα γίνει; Αμφισβητεί κανένας ότι υπάρχουν αξιόλογοι συνάδελφοι, που θα μπορούσαν και θα ήθελαν, να κάνουν έρευνα σε κάποιο εργαστήριο αλλά διδάσκουν σε σχολεία λόγω ανύπαρκτης έρευνας στη χώρα μας;

Αμφισβητεί κανείς ότι υπάρχουν αξιόλογοι συνάδελφοι που θα μπορούσαν και θα ήθελαν να βρίσκονται στα δημόσια σχολεία αλλά, εργάζονται στο χώρο των φροντιστηρίων;

Πώς είναι δυνατόν, κάποιος, να κάνει πολύ καλά τη δουλειά του ως αναπληρωτής ή ωρομίσθιος αλλά, ως μόνιμος να στερείται δυνατοτήτων και να μη συμπεριλαμβάνεται στους καλύτερους;

Τελικά, με την επετηρίδα, ο χρόνος αναμονής ήταν μάλλον λιγότερος και ο εκπαιδευτικός δεν περνούσε σίγουρα όλη αυτή την πολύχρονη ταλαιπωρία με εξετάσεις, άγχος, αγωνία, έξοδα και όλα τα συνακόλουθα.

Εσείς που κρατάτε τα ηνία αυτής της χώρας.

Καταργήστε επιτέλους το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, μην τρέφετε τους νέους συναδέλφους με απατηλά όνειρα για διορισμό, μην τους δείχνετε αυτόν τον ψυχοφθόρο δρόμο. Όσο οι θέσεις είναι λίγες και συνεχώς μειώνονται, οι περισσότεροι θα μένουν απέξω, όχι γιατί δεν είναι ικανοί αλλά γιατί το εκπαιδευτικό μας σύστημα προφανώς δεν τους χρειάζεται όλους.

Κατηγορούν τους εκπαιδευτικούς στο δημόσιο σχολείο ότι η ανεπάρκειά τους οδηγεί τους μαθητές στα φροντιστήρια. Ωραία! Βάλτε τον «καλύτερο» φροντιστή, σε τμήμα με 28 ή 30 άτομα και τον «χειρότερο» εκπαιδευτικό του δημοσίου, σε τμήμα με 5 ή 7 άτομα και μετά ας γίνουν οι συγκρίσεις και οι αφορισμοί.

Αυξήστε λοιπόν τους διορισμούς, καταργήστε την ωρομισθία, μειώστε τον αριθμό των μαθητών σε κάθε τμήμα, φτιάξτε καινούργια, σύγχρονα σχολεία βάλτε σε κάποια μαθήματα και δύο εκπαιδευτικούς μέσα σε κάθε τάξη, επενδύστε επιτέλους σε μια «δομημένη» παιδεία και όχι σε δομημένα ομόλογα.

Του Χρήστου Κυριάκη, εκπαιδευτικού (πηγή:  http://www.pressinaction.gr).

 
Εκπαιδευτικά Θέματα
Ολοκλήρωση 7ου Θερινού Σχολείου Νεανικής Επιχειρηματικότητας του ΟΠΑ

 

 

Read more...
 
Οδηγός Συμπλήρωσης Αίτησης Υποψηφίων Στρατιωτικών Σχολών

Για ακόμη μια χρονιά η Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Στρατού για τη βοήθεια των υποψηφίων των στρατιωτικών σχολών στη σωστή συμπλήρωση των αιτήσεών τους, δημιούργησε έναν Οδηγό Συμπλήρωσης Αίτησης Υποψηφίων Στρατιωτικών Σχολών.

Read more...
 
Όσα πρέπει να ξέρουν οι υποψήφιοι για τις πανελλαδικές

Με αφορμή την επικείμενη έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων παρουσιάζονται μια σειρά από πληροφορίες, ερωτήσεις - απαντήσεις καθώς και παλιότερες αναρτήσεις του Υπουργείου Παιδείας προς ενημέρωση των υποψηφίων.

Read more...
 
Εκδόσεις
Banner

Εκδόσεις Σιγαρέτα - Εκδόσεις και Περιοδικό Οδός Πανός

Banner
Μελέτες, διακοσμήσεις

Αρχιτεκτονικές μελέτες

Εκδόσεις αδειών,αναπαλαιώσεις, ανακαινίσεις,διαμορφώσεις εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, διακοσμήσεις,δώστε αξία στο ακίνητό σας

Τηλ: 210 8962996

κιν: 6944724597

Banner
Μουσείο Ακρόπολης
Banner
Fuehrungen durch das Neue Akropolismuseum
Guided Tour of the Acropolis Museum
Εκπαίδευση και κοινωνία
Περισσότερες μετακινήσεις υποψηφίων για τα ΑΕΙ θα καλύψει φέτος το υπουργείο

04 04 16 ejetaseis

Με τροπολογία του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε σήμερα και ψηφίζεται την Πέμπτη λύνεται το θέμα της μετακίνησης, διαμονής και διατροφής των μαθητών που δίνουν πανελλαδικές σε άλλο λύκειο από εκείνο στο οποίο φοιτούν.

Read more...
 
Πως Έλληνες φοιτητές μπορούν να γνωρίσουν την ακαδημαϊκή πραγματικότητα του εξωτερικού δωρεάν.

Ενας από τους άξονες των αλλαγών αφορά το λύκειο, το οποίο πρέπει να πάψει να είναι προθάλαμος για την είσοδο στα πανεπιστήμια, αλλά να λειτουργεί ως αυτοτελής βαθμίδα του εκπαιδευτικού συστήματος

Το Corallia και οι σύλλογοι Ελλήνων φοιτητών σε πέντε πανεπιστήμια της Αμερικής (Stanford, Berkeley, MIT, Georgia Tech, UC San Diego) οργανώνουν κάθε χρόνο το «Educational Trip».

Read more...
 
Ολο και περισσότερα σχολεία ζητούν δωρεάν γεύματα

Ολο και περισσότερα σχολεία ζητούν δωρεάν γεύματα

Αιτήσεις που αντιστοιχούν σε 260.000 μαθητές έχουν υποβληθεί στο Πρόγραμμα Διατροφή του Ινστιτούτου Prolepsis και του «Βήματος»

Read more...
 
Εκδηλώσεις – Εκθέσεις – Φεστιβάλ
Γιάννης Χαρούλης: Οι πρώτες συναυλίες για το καλοκαίρι 2016

Γιάννης Χαρούλης: Οι πρώτες συναυλίες για το καλοκαίρι 2016

Μετά από έναν χειμώνα απουσίας από τη συναυλιακή σκηνή και την προετοιμασία της νέας του δισκογραφικής δουλειάς που θα κυκλοφορήσει σύντομα, ο Γιάννης Χαρούλης θα κάνει και φέτος, ένα μεγάλο καλοκαιρινό μουσικό ταξίδι ανά την Ελλάδα.

Read more...
 
Ο Διονύσης Σαββόπουλος live στο Φουγάρο

alt

ο Σάββατο 23 και την Κυριακή 24 Απριλίου στις 10μμ, το Φουγάρο υποδέχεται στους υπαίθριους χώρους του για δύο βραδιές το Διονύση Σαββόπουλο

Read more...
 
Sani Festival 2016: Μία γεύση από το φετινό φεστιβάλ

Sani Festival 2016: Μία γεύση από το φετινό φεστιβάλ

SANI FESTIVAL 2016 :: Highlights

Read more...
 
Εκδηλώσεις στα Πανεπιστήμια
Διημερίδα με θέμα "Η Μουσική στην Εκπαιδευτική Διαδικασία"

Το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο by sponsor" target="a652c_1462551571_wwwuoagr_267324" style="color: #0b77b6; left: auto; top: auto;">ΠΛΑΊΣΙΟ του εορτασμού των 25 ετών από την ίδρυσή του, διοργανώνει διημερίδα με θέμα «η Μουσική στην Εκπαιδευτική Διαδικασία», σε συνεργασία με τη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη» του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής.

Read more...
 
ΤΜΣ: Pianodrum με τους Christof Moser και Alex Dostal [11/5/16]

Το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου πραγματοποιεί Συναυλία Μουσικής Δωματίου

Read more...
 
Ομαδικό εργαστήριο για την Κοινωνική Επιχειρηματικότητα

Κοινωνικές επιχειρήσεις! Μάθε, δράσε, επιχείρησέ το!

Read more...